New game
Download
Get Academic Plan
Share game
Crossword Puzzle
Crossword Puzzle

Conceptos musicales

Integrate it into your platform

You can integrate the game into an LMS compatible with LTI 1.1 or LTI 1.3 such as Canvas, Moodle, or Blackboard. This way, the scores will be automatically saved into the platform’s gradebook.
Download
You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Google Classroom with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Google Classroom, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Microsoft Teams with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Microsoft Teams, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Downloading games is an exclusive feature for users with an Academic Plan or a Commercial Plan.

Get your Academic Plan or your Commercial Plan now and start integrating your games into your LMS, website or blog.

If you wish, you can download a demo game here and test its integration:

%
Anonymous
Anonymous
%
%
%
You have exceeded the maximum number of games you can print with your current Plan.

To print as many games as you want, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Print your game
Conceptos musicales
 

Crossword Puzzle

Conceptos musicalesOnline version

Conceptos musicales

by Jose Carlos Caballero Manso
1

Signo que representa gráficamente la duración musical de un determinado sonido

2

Son los signos que se escriben a la izquierda de las notas y sirven para modificar su altura.

3

Conjunto de 5 líneas horizontales equidistantes, donde se escriben los signos musicales.

4

Cualidad del sonido que nos permite distinguir sonidos cortos y largos.

5

Linea curva que enlaza o une a dos notas que tienen la misma altura, el mismo nombre o lo que es lo mismo dos sonidos idénticos provocando la suma de sus tiempos.

6

Su función es alargar la nota la mitad de su duración y se representa con un diminuto puntico que se colocará a su derecha.

7

Unidad de medida que sirve para dividir el tiempo en la música.

6
5
3
1
4
7