New game
Download
Get Academic Plan
Share game
Fill in the Blanks
Fill in the Blanks

El TCAE y la silicona

Integrate it into your platform

You can integrate the game into an LMS compatible with LTI 1.1 or LTI 1.3 such as Canvas, Moodle, or Blackboard. This way, the scores will be automatically saved into the platform’s gradebook.
Download
You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Google Classroom with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Google Classroom, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Microsoft Teams with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Microsoft Teams, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Downloading games is an exclusive feature for users with an Academic Plan or a Commercial Plan.

Get your Academic Plan or your Commercial Plan now and start integrating your games into your LMS, website or blog.

If you wish, you can download a demo game here and test its integration:

El TCAE y la silicona

Fill in the Blanks

Played 23

About this activity

Preparación, mezcla y dispensación de silicona

Created by

Spain

Download the paper version to play

Make your own free game from our game creator
Compete against your friends to see who gets the best score in this game

Top Games

%
Anonymous
Anonymous
%
%
%
You have exceeded the maximum number of games you can print with your current Plan.

To print as many games as you want, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Print your game
El TCAE y la silicona
 

Fill in the Blanks

El TCAE y la siliconaOnline version

Preparación, mezcla y dispensación de silicona

by RUBÉN LEÓN PEÑUELA
1

jeringa jeringa una sin loseta simultánea 45 pesada manos fluida dos bisturí

PREPARACIÓN
- Preparación de la silicona pesada guantes . Se usa el dosificador para obtener la cantidad exacta indicada por el fabricante de los dos componentes o masas , generalmente una cuchara o medidor de cada masa . Se amasa unos segundos .
- Cargamos la cubeta con la silicona .
- Una vez impresa la pesada se eliminan zonas retentivas y se hace espacio para la fluida con un .
- Preparación de silicona ligera . Se cargan los cartuchos en la o sobre la o papel .

MEZCLADO
Existen dos métodos :
- Técnica o en sola fase se coloca la silicona pesada en la cubeta y al mismo tiempo se coloca la silicona fluida sobre la pesada y sobre los dientes que se quiere tomar la impresión . Se coloca la cubeta en la boca y se espera su fraguado .
- Técnica de fases se coloca primero la silicona pesada en la cubeta , se introduce en la boca y se espera que seque y después se coloca silicona sobre la pesada y sobre los dientes que se quiere tomar la impresión ; se vuelve a llevar a la boca y se espera el fraguado .

DIISPENSACIÓN
- La silicona pesada se lleva con las a la cubeta .
- La silicona fluida se lleva sobre la pesada o sobre los dientes con la .

Are you sure you want to leave the page?

If you leave the page, you will lose your game progress.