New game
Download
Get Academic Plan
Share game
Fill in the Blanks
Fill in the Blanks

INTERACCIONES BIOLÓGICAS

Integrate it into your platform

You can integrate the game into an LMS compatible with LTI 1.1 or LTI 1.3 such as Canvas, Moodle, or Blackboard. This way, the scores will be automatically saved into the platform’s gradebook.
Download
You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Google Classroom with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Google Classroom, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Microsoft Teams with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Microsoft Teams, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Downloading games is an exclusive feature for users with an Academic Plan or a Commercial Plan.

Get your Academic Plan or your Commercial Plan now and start integrating your games into your LMS, website or blog.

If you wish, you can download a demo game here and test its integration:

INTERACCIONES BIOLÓGICAS

Fill in the Blanks

(2)
Played 94

About this activity

Las especies de una comunidad interactuan

Created by

Mexico

Download the paper version to play

Make your own free game from our game creator
Compete against your friends to see who gets the best score in this game

Top Games

%
Anonymous
Anonymous
%
%
%
You have exceeded the maximum number of games you can print with your current Plan.

To print as many games as you want, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Print your game
INTERACCIONES BIOLÓGICAS
 

Fill in the Blanks

INTERACCIONES BIOLÓGICASOnline version

Las especies de una comunidad interactuan

by MARITZA CALLEJAS CHAVEZ
1

competencia peces cooperación parasitoidismo intraespecífica herbivoría interespecifica hongos árboles micorrizas depredación lombrices parasitismo mutualismo amensalismo jirafas eucalipto comensalismo amibas

Una interacción es aquella que ocurre entre organismos de diferentes especies .
La interacción se da entre organismos de la misma especie .
En el un organismo en estado larvario vive a expensas de otro organismo que muere como resultado de la infección causada por este .
Durante el una especie se beneficia al mismo tiempo que la otra especie ni se beneficia ni se perjudica .
La es un tipo de interacción en la que un organismo se alimenta de otro . Como ejemplo tenemos al león que se alimenta de la cebra .
El se da ente organismos de diferentes especies que al interactuar ambos se benefician . Tal es el caso de las ( asociación entre las raíces de los y las hifas de los ) .
En la , los organismos de la misma especie trabajan en equipo para favorecer la protección , la reproducción y la sobrevivencia . Un ejemplo son los bancos de que viajan en grupos para protegerse de sus depredadores .
El es un tipo de interacción biológica que se da cuando un organismo se ve perjudicado en la relación y el otro no experimenta ninguna alteración , es decir , la relación le resulta neutra . Un ejemplo de dicha interacción es la sustancia que produce el que impide que otros vegetales puedan desarrollarse cerca de él .
La ocurre cuando los organismos requieren los mismos recursos para sobrevivir . Un ejemplo son las plantas que requieren luz para realizar la fotosíntesis y crecer .
La se refiere al consumo de una planta por parte del animal . Como ejemplo podemos mencionar a las .
En el un organismo vive a expensas de otro y se aprovecha de este . Aquí tenemos a las y intestinales .

Are you sure you want to leave the page?

If you leave the page, you will lose your game progress.