New game
Download
Get Academic Plan
Share game
Integrate it into your platform

You can integrate the game into an LMS compatible with LTI 1.1 or LTI 1.3 such as Canvas, Moodle, or Blackboard. This way, the scores will be automatically saved into the platform’s gradebook.
Download
You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Google Classroom with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Google Classroom, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Microsoft Teams with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Microsoft Teams, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Downloading games is an exclusive feature for users with an Academic Plan or a Commercial Plan.

Get your Academic Plan or your Commercial Plan now and start integrating your games into your LMS, website or blog.

If you wish, you can download a demo game here and test its integration:

Atinarle al filósofo

Riddle

Played 3

About this activity

1. Yo te daré una pista o frase famosa de un filósofo.


2. Tú intentas adivinar de quién se trata.


3. Si no le atinas, te doy más pistas hasta que lo descubras (o te rindas).

Created by

Mexico

Download the paper version to play

Make your own free game from our game creator
Compete against your friends to see who gets the best score in this game

Top Games

%
Anonymous
Anonymous
%
%
%
You have exceeded the maximum number of games you can print with your current Plan.

To print as many games as you want, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Print your game
Atinarle al filósofo
 

Atinarle al filósofoOnline version

1. Yo te daré una pista o frase famosa de un filósofo. 2. Tú intentas adivinar de quién se trata. 3. Si no le atinas, te doy más pistas hasta que lo descubras (o te rindas).

by Ale Vale
1

"Solo sé que no sé nada." ¿Quién lo dijo?

2

"El ser es, y el no-ser no es." ¿A qué filósofo presocrático pertenece esta frase?

3

Fundó una academia en Atenas y fue discípulo de Sócrates. ¿Quién fue?

4

"El hombre está condenado a ser libre." ¿Quién dijo esto?

5

Decía que el alma tiene tres partes: racional, irascible y apetitiva. ¿Quién propuso esta teoría del alma?

6

Filósofa política que escribió Los orígenes del totalitarismo y reflexionó sobre la banalidad del mal.

7

Filósofa francesa que escribió El segundo sexo, con la famosa frase: “No se nace mujer, se llega a serlo.”

8

Filósofo griego conocido por su teoría ética sobre la búsqueda de la felicidad a través de la moderación, conocida como "la virtud como el término medio".

9

Filósofa francesa que trabajó sobre el concepto de "el otro" y es conocida por su obra El segundo sexo.

10

Filósofa y escritora que defendió el derecho al voto de las mujeres y escribió Una vindicación de los derechos de la mujer.

Are you sure you want to leave the page?

If you leave the page, you will lose your game progress.