New game
Download
Get Academic Plan
Share game
Integrate it into your platform

You can integrate the game into an LMS compatible with LTI 1.1 or LTI 1.3 such as Canvas, Moodle, or Blackboard. This way, the scores will be automatically saved into the platform’s gradebook.
Download
You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Google Classroom with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Google Classroom, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Microsoft Teams with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Microsoft Teams, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Downloading games is an exclusive feature for users with an Academic Plan or a Commercial Plan.

Get your Academic Plan or your Commercial Plan now and start integrating your games into your LMS, website or blog.

If you wish, you can download a demo game here and test its integration:

PROYECCIÓN MONOPLANAR CÓNICA

Slideshow

Played 1

About this activity

Proyecciones

Created by

Colombia

Download the paper version to play

Make your own free game from our game creator
Compete against your friends to see who gets the best score in this game

Top Games

%
Anonymous
Anonymous
%
%
%
You have exceeded the maximum number of games you can print with your current Plan.

To print as many games as you want, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Print your game
PROYECCIÓN MONOPLANAR CÓNICA
 

PROYECCIÓN MONOPLANAR CÓNICAOnline version

Proyecciones

by duban bustamante
1

Un punto de fuga

En la perspectiva con un solo punto de fuga, todas las líneas paralelas en la escena convergen en un solo punto en el horizonte. Esto crea una sensación de profundidad y distancia en la representación, lo que permite al espectador percibir la tridimensionalidad de la escena

2

Dos puntos de fuga

 En la perspectiva con dos puntos de fuga, las líneas paralelas en la escena convergen hacia dos puntos de fuga ubicados en el horizonte. Estos puntos de fuga representan las direcciones en las que las líneas parecen converger cuando se ven desde un ángulo oblicuo. Uno de los puntos de fuga está asociado con las líneas horizontales que se extienden hacia el frente o hacia atrás del espectador, mientras que el otro punto de fuga está asociado con las líneas verticales que se elevan o descienden desde el nivel del ojo del observador.

3

Tres puntos de fuga

En la perspectiva con tres puntos de fuga, las líneas paralelas en la escena convergen hacia tres puntos de fuga diferentes. Dos de estos puntos de fuga están asociados con las líneas horizontales que se extienden hacia el frente o hacia atrás del espectador, mientras que el tercer punto de fuga está asociado con las líneas verticales que se elevan o descienden desde el nivel del ojo del observador.

Are you sure you want to leave the page?

If you leave the page, you will lose your game progress.