New game
Download
Get Academic Plan
Share game
Integrate it into your platform

You can integrate the game into an LMS compatible with LTI 1.1 or LTI 1.3 such as Canvas, Moodle, or Blackboard. This way, the scores will be automatically saved into the platform’s gradebook.
Download
You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Google Classroom with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Google Classroom, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Microsoft Teams with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Microsoft Teams, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Downloading games is an exclusive feature for users with an Academic Plan or a Commercial Plan.

Get your Academic Plan or your Commercial Plan now and start integrating your games into your LMS, website or blog.

If you wish, you can download a demo game here and test its integration:

Anatomía de la cadera: misterios nerviosos

Riddle

Played 25

About this activity

Explora huesos, músculos y nervios de la cadera.

Created by

Ecuador

Download the paper version to play

Make your own free game from our game creator
Compete against your friends to see who gets the best score in this game

Top Games

%
Anonymous
Anonymous
%
%
%
You have exceeded the maximum number of games you can print with your current Plan.

To print as many games as you want, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Print your game
Anatomía de la cadera: misterios nerviosos
 

Anatomía de la cadera: misterios nerviososOnline version

Explora huesos, músculos y nervios de la cadera.

by Deisy
1

Sin ser músculo, camino desde la columna hasta la pierna; por la cadera me escondo en un pasaje profundo; cuando se irrita, te mando dolor que baja por la espalda y la pierna. ¿Quién soy?

Pistas

No es un músculo; es un nervio que sale por el foramen ciático mayor y se distribuye hacia la pierna.

Provoca dolor que desciende por la cara posterior de la pierna, no en la parte frontal.

Empieza en la parte baja de la espalda y atraviesa el glúteo.

2

En la cadera se esconde una cavidad, la casa del fémur. Soy la estructura que recibe la cabeza del fémur para permitir el giro y el uso del muslo. ¿Quién soy?

Pistas

Mi función es recibir la cabeza del fémur para formar la articulación de la cadera.

Pertenece al conjunto de la pelvis.

Es una cavidad interior del hueso pélvico.

Are you sure you want to leave the page?

If you leave the page, you will lose your game progress.