New game
Download
Get Academic Plan
Share game
Integrate it into your platform

You can integrate the game into an LMS compatible with LTI 1.1 or LTI 1.3 such as Canvas, Moodle, or Blackboard. This way, the scores will be automatically saved into the platform’s gradebook.
Download
You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Google Classroom with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Google Classroom, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Microsoft Teams with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Microsoft Teams, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Downloading games is an exclusive feature for users with an Academic Plan or a Commercial Plan.

Get your Academic Plan or your Commercial Plan now and start integrating your games into your LMS, website or blog.

If you wish, you can download a demo game here and test its integration:

Juego Didáctico: Sopa de Letras – La Adopción

Word Search Puzzle

Played 5

About this activity

Este juego didáctico tiene como propósito reforzar los conocimientos sobre la adopción y los derechos de los niños, niñas y adolescentes establecidos en la Ley N.º 18.590 (Código de la Niñez y la Adolescencia). Los participantes deberán encontrar palabras relacionadas con los artículos 137, 140, 141 y 160. Una vez encontradas, podrán explicar su significado y su relación con los contenidos trabajados en clase.

La actividad promueve el aprendizaje de una forma dinámica, entretenida y participativa, favoreciendo la comprensión de conceptos importantes como la adopción, la familia, los derechos, la identidad y la protección de la niñez.

Created by

Uruguay

Download the paper version to play

Make your own free game from our game creator
Compete against your friends to see who gets the best score in this game

Top Games

%
Anonymous
Anonymous
%
%
%
You have exceeded the maximum number of games you can print with your current Plan.

To print as many games as you want, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Print your game
Juego Didáctico: Sopa de Letras – La Adopción
 

Word Search Puzzle

Juego Didáctico: Sopa de Letras – La AdopciónOnline version

Este juego didáctico tiene como propósito reforzar los conocimientos sobre la adopción y los derechos de los niños, niñas y adolescentes establecidos en la Ley N.º 18.590 (Código de la Niñez y la Adolescencia). Los participantes deberán encontrar palabras relacionadas con los artículos 137, 140, 141 y 160. Una vez encontradas, podrán explicar su significado y su relación con los contenidos trabajados en clase. La actividad promueve el aprendizaje de una forma dinámica, entretenida y participativa, favoreciendo la comprensión de conceptos importantes como la adopción, la familia, los derechos, la identidad y la protección de la niñez.

by José Barcos
1

ADOPCIÓN

2

FAMILIA

3

NIÑO

4

NIÑA

5

ADOLESCENTE

6

DERECHOS

7

IDENTIDAD

8

ORIGEN

9

HISTORIA

10

PROTECCIÓN

11

CUIDADO

12

HOGAR

13

RESPONSABILIDAD

14

LEY

15

JUEZ

16

INTERÉS

17

BIENESTAR

18

CONSENTIMIENTO

19

ADOPTADO

Z
N
A
D
O
P
T
A
D
O
J
U
E
Z
R
T
O
Ó
A
O
K
B
O
A
P
M
R
P
E
N
J
Q
H
I
Y
Q
I
X
T
G
A
N
S
A
G
S
S
O
H
C
E
R
E
D
T
I
P
O
D
U
G
I
U
G
R
P
O
U
S
Ñ
O
N
D
O
W
I
W
D
S
J
N
O
E
A
N
I
Ó
A
L
G
O
N
S
E
E
E
N
D
S
Y
H
I
D
E
E
Q
E
T
G
N
E
S
A
A
I
F
C
I
S
K
R
U
I
E
I
T
B
W
S
E
A
C
U
C
E
R
R
W
B
R
I
I
T
O
U
M
E
C
E
Y
O
A
H
L
L
É
O
D
U
Y
I
T
L
N
E
A
U
G
I
S
R
S
R
A
X
L
O
E
T
S
K
U
D
O
I
S
F
A
M
D
I
R
Y
E
F
O
A
A
A
H
I
O
Ñ
I
N
A
P
V
E
M
D
C
O
N
S
E
N
T
I
M
I
E
N
T
O
Are you sure you want to leave the page?

If you leave the page, you will lose your game progress.