New game
Download
Get Academic Plan
Share game
Riddle
Riddle

¿QUIÉN ES?

Integrate it into your platform

You can integrate the game into an LMS compatible with LTI 1.1 or LTI 1.3 such as Canvas, Moodle, or Blackboard. This way, the scores will be automatically saved into the platform’s gradebook.
Download
You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Google Classroom with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Google Classroom, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Microsoft Teams with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Microsoft Teams, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Downloading games is an exclusive feature for users with an Academic Plan or a Commercial Plan.

Get your Academic Plan or your Commercial Plan now and start integrating your games into your LMS, website or blog.

If you wish, you can download a demo game here and test its integration:

¿QUIÉN ES?

Riddle

Played 48

About this activity

Identifica qué importante autor se esconde bajo las pistas.

Created by

Spain

Download the paper version to play

Make your own free game from our game creator
Compete against your friends to see who gets the best score in this game

Top Games

%
Anonymous
Anonymous
%
%
%
You have exceeded the maximum number of games you can print with your current Plan.

To print as many games as you want, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Print your game
¿QUIÉN ES?
 

¿QUIÉN ES?Online version

Identifica qué importante autor se esconde bajo las pistas.

by Carolina Silva
1

Construyó una máquina para poner de manifiesto la lógica de los silogismos.

Pistas

Antes de licenciarse estudió el aprendizaje en enfermos mentales e intentó formular leyes matemáticas precisas para explicar cómo éstos realizaban asociaciones.

Investigó ámbitos del campo no científico como la hipnosis empleando una metodología cuantitativa. los efectos del tábaco para lo que diseñó una máquina y los tests de aptitudes.

Diseñó una máquina de cálculo correlacional entre puntuaciones obtenidas en los tests que confirmó su idea de que el pensamiento es un proceso mecánico y puede simularse con una máquina real

Pensaba que el conductismo de Watson precisaba mejoras de naturaleza matemática que él estaba dispuesto a seguir.

Su programa tenía 2 componentes: estaba convencido de que las máquinas podían pensar y la continuación del espíritu geométrico de Hobbes y el asociacionismo de Hume.

Pretendió trasladar los principios d Newton a sus supuestos sobre los fenómenos mentales y de la conducta, también se ocupó de las teorías formales y de las máquinas de aprendizaje o psíquicas.

También cayó en el positivismo lógico y se centró en elaborar una teoría cuantitativa deductiva y formal del aprendizaje dejando atrás las máquinas psíquicas.

Su realismo quedó oscurecido cuando adoptó el lenguaje positivista, plasmó sus postulados en sus libros, el primero fue: Teoría matemático deductiva del aprendizaje de rutinas.

Fue elogiado por dar un anticipo de cómo sería la psicología cuando lograra precisión sistemática y cuantitativa, su obra más importante es "Los principios de la conducta".

Are you sure you want to leave the page?

If you leave the page, you will lose your game progress.