New game
Download
Get Academic Plan
Share game
Integrate it into your platform

You can integrate the game into an LMS compatible with LTI 1.1 or LTI 1.3 such as Canvas, Moodle, or Blackboard. This way, the scores will be automatically saved into the platform’s gradebook.
Download
You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Google Classroom with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Google Classroom, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Microsoft Teams with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Microsoft Teams, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Downloading games is an exclusive feature for users with an Academic Plan or a Commercial Plan.

Get your Academic Plan or your Commercial Plan now and start integrating your games into your LMS, website or blog.

If you wish, you can download a demo game here and test its integration:

1ERO_HW_LEN_C3

Quiz

Played 0

About this activity

LA COMUNICACIÓN

Created by

Peru

Download the paper version to play

Make your own free game from our game creator
Compete against your friends to see who gets the best score in this game

Top Games

%
Anonymous
Anonymous
%
%
%
You have exceeded the maximum number of games you can print with your current Plan.

To print as many games as you want, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Print your game
1ERO_HW_LEN_C3
 

1ERO_HW_LEN_C3Online version

LA COMUNICACIÓN

by MATERIALES COMUNICACIÓN
1

Un grupo de estudiantes está preparando una obra de teatro para representar en el colegio. Han decidido utilizar diferentes canales de comunicación para coordinar sus ensayos y resolver cualquier problema que surja. ¿Cuál de las siguientes afirmaciones sobre la comunicación en este contexto es correcta?

2

3

4

Un grupo de estudiantes está organizando una campaña de reciclaje en su escuela. Para asegurar el éxito de esta iniciativa, deben considerar los diferentes elementos de la comunicación. Marque la relación incorrecta sobre cada elemento de la comunicación con su correspondiente ejemplo en el contexto de la campaña:

5

Explicación

La opción C es la correcta, ya que enfatiza la importancia de adaptar el mensaje a la situación y a las personas involucradas. La comunicación efectiva requiere adaptar el mensaje al contexto y a la audiencia.

En esta situación comunicativa no solo la comunicación verbal es suficiente porque debe usarse también la no verbal (gestos, dibujos, etc.). Los ensayos y poemas no son pertinentes para este fin que es concientizar a la comunidad educativa sobre el cuidado del medio ambiente. Por ello la alternativa correcta es la A ya que solo la 2 y la 4 son verdaderas. Rpta. FVFV

En esta situación comunicativa la relación correcta de los elementos con los roles que desempeñan en el debate es la C ya que contiene la relación correcta. Rpta.: Id, IIc, IIIf, IVb, Va, VIe

En esta situación comunicativa la única alternativa que no es correcta es la alternativa C porque el código es el idioma castellano. Rpta. Código: La necesidad de cuidar el medio ambiente.

Los términos que completan coherentemente estos enunciados son EMISOR, MENSAJE, RECEPTOR, CANAL, CÓDIGO y CIRCUNSTANCIA. Rpta.: Emisor – mensaje – receptor – canal – código – circunstancia

Are you sure you want to leave the page?

If you leave the page, you will lose your game progress.