New game
Download
Get Academic Plan
Share game
Integrate it into your platform

You can integrate the game into an LMS compatible with LTI 1.1 or LTI 1.3 such as Canvas, Moodle, or Blackboard. This way, the scores will be automatically saved into the platform’s gradebook.
Download
You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Google Classroom with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Google Classroom, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Microsoft Teams with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Microsoft Teams, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Downloading games is an exclusive feature for users with an Academic Plan or a Commercial Plan.

Get your Academic Plan or your Commercial Plan now and start integrating your games into your LMS, website or blog.

If you wish, you can download a demo game here and test its integration:

“Exploradores de Energía: Jugando y aprendiendo con los alimentos”

Quiz

Played 3

About this activity

Busca motivar a los niños y niñas a descubrir, de manera lúdica y participativa, cómo los alimentos influyen en su energía y bienestar. La metáfora de “exploradores” conecta con la curiosidad infantil y la aventura de investigar el mundo que los rodea.

Created by

Colombia

Download the paper version to play

Make your own free game from our game creator
Compete against your friends to see who gets the best score in this game

Top Games

%
Anonymous
Anonymous
%
%
%
You have exceeded the maximum number of games you can print with your current Plan.

To print as many games as you want, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Print your game
“Exploradores de Energía: Jugando y aprendiendo con los alimentos”
 

“Exploradores de Energía: Jugando y aprendiendo con los alimentos”Online version

Busca motivar a los niños y niñas a descubrir, de manera lúdica y participativa, cómo los alimentos influyen en su energía y bienestar. La metáfora de “exploradores” conecta con la curiosidad infantil y la aventura de investigar el mundo que los rodea.

by Ely Torreglosa
1

¿De qué color es?

2

¿A qué huele la Manzana?

3

¡Que textura tiene la manzana?

4

Son alimentos que ayudan a crecer fuerte y sano, como frutas y verduras. ¿Qué tipo de alimentos son?

5

No soy dulce, pero soy muy sano, puedo ser verde y parezco un arbolito. ¿Quién soy?

6

Estoy cansado, triste y sin color, no tengo fuerzas ni para jugar mejor. ¿Quién soy yo en la historia?

7

Si me comes mucho, te puedo cansar, no te dejo jugar ni tampoco saltar. ¿Qué tipo de alimento soy?

8

Viajo por tu cuerpo sin parar, si soy bueno, te ayudo a jugar. ¿Qué soy?

9

Soy un color que indica: “¡muy bien!” este alimento te hace crecer. ¿Qué color soy?

10

Cuando compartes, escuchas y juegas con los demás, estás practicando algo muy importante en clase. ¿Qué es?

Are you sure you want to leave the page?

If you leave the page, you will lose your game progress.